سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

کارت گرافیک یکی از پردازشگر های اصلی لپ تاپ بوده که به پردازش فایل های گرافیکی همچون ویدیو، تصاویر و... مشغول است. به کمک این قطعه صفحه نمایش می تواند فایل های تصویری را به اجرا درآورد. از این رو می‌توان فهمید که کارت گرافیک چه نقش مهم و حیاتی در لپ‌ تاپ دارد.
در صورت خرابی این بخش ، نمایش تصاویر و قسمت های مختلف نرم افزاری دچار اختلال شده و در صورت از کار افتادگی کارت گرافیک، دیگر نمی توان هیچ تصویری از لپ‌تاپ دریافت کرد. به همین منظور مراقبت از کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس و استفاده درست از آن، بسیار قابل اهمیت است. کارت گرافیک در صورت خرابی قابل تعمیر می باشد اما ترمیم بخش های آسیب دیده ی آن، بستگی به نوع و میزان شدت آسیب وارد شده دارد.
گاهی نیز آسیب دیدگی پردازشگر گرافیک آن قدر شدید بوده که حرفه ای ترین کارشناسان نیز قادر به تعمیر آن نیستند. به طور کلی تعمیر و تعویض چیپ گرافیکی لپ تاپ، مراحل پیچیده و بلندمدت و همچنین هزینه‌ های سنگینی برای کاربر دارد. به همین خاطر کارشناسان توصیه دارند در طول استفاده از سیستم خود، نکاتی که از وارد آمدن آسیب به کارت گرافیک پیشگیری می کند را جدی گرفته و در انجام مرتب آن ها نیز کوتاهی نکنید.
در ادامه این مطلب ، کارشناسان حرفه ای نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس در کرج، مهمترین نکات پیشگیری از خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس و راهکار های افزایش طول عمر آن را برای شما کاربران لپ تاپ ایسوس بیان کرده اند.

علل خرابی کارت گرافیک لپ تاپ ایسوس

کارت گرافیک نیز مانند دیگر برد ها و قطعات سخت افزاری مختلف لپ تاپ، به یک سری از عوامل مخرب حساس می باشد. شما با شناخت این عوامل می توانید بهتر از سابق از لپ‌ تاپ خود در مقابل آنها مراقبت نمایید. یکی از مواردی که به پردازنده گرافیکی آسیب شدید و جدی وارد می‌ کند، آب خوردگی است. مایعات دارای ساختاری بوده که در صورت برخورد با قطعات سخت افزاری، باعث سوختن اجزای مختلف آن ها همچون مدار ها و ... می شوند. به همین علت کارت گرافیک و دیگر اجزای سخت افزاری لپ تاپ در مقابل رطوبت حساسیت بالایی دارند.
در اکثر مواقع کارت گرافیک آب خورده دیگر قابل تعمیر نیست. چند مورد در این حوزه تعیین کننده امکان تعمیر کارت گرافیک می باشد. اولین و مهمترین نکته ، میزان رطوبت وارد شده به بخش سخت افزاری است. از آنجایی که این قطعات در برابر مایعات بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، حتی مقدار کمی از مایعات نیز می‌ تواند باعث خرابی و از کار افتادن آن ها شود. اما اگر مقدار رطوبت خیلی کم باشد،می توان بخش مورد آسیب را تعمیر کرد و دوباره آن را راه انداخت.
دومین نکته که تا حدی به کاربر بستگی دارد، داشتن سرعت در عملیات تعمیر فوری آن است. طبیعتاً هرچه شما سریع تر برای رفع مشکل کارت گرافیک لپ تاپ خود اقدام نمایید، آسیب وارد شده کمتر خواهد بود. کارشناسان نمایندگی لپ تاپ ایسوس در کرج، در صورت آب خوردگی کارت گرافیک و یا هر یک از اجزای لپ تاپ ایسوس، به سرعت برای تعمیر آن اقدام کرده و آسیب های وارد شده به آن را تا حد ممکن کم خواهند کرد.
از دیگر عوامل خرابی کارت گرافیک، افزایش دمای لپ تاپ و رد شدن آن از حد طبیعی (آن هم در بلند مدت) است. اگر لپ تاپ ایسوس شما خیلی داغ میکند، باید در اسرع وقت و پیش از اینکه قطعات سخت افزاری تحت تاثیر گرمای زیاد آن قرار بگیرند، مشکل بالا رفتن دمای سیستم را رفع نمایید.
برای این کار همیشه پس از استفاده یکی دو ساعته، مقداری به لپ‌ تاپ خود استراحت دهید. استفاده مکرر لپ تاپ و استراحت ندادن به آن، باعث می‌شود دمای سیستم بالا رود و در اثر آن قطعاتی همچون کارت گرافیک ضعیف شوند. همچنین استفاده کردن از کول پد های خنک کننده هنگام روشن بودن لپ‌ تاپ از افزایش دمای آن جلوگیری می کند. این فن های مجزا به فن های داخل سیستم در امر خنک کردن بخش های سخت افزاری بسیار کمک کرده و از خرابی زودرس آنها پیشگیری می‌ کنند.
سرویس مرتب لپ تاپ، یکی دیگر از راهکار های پیشگیری از خراب شدن گرافیک و دیگر بخش های سخت افزاری است. سرویس کردن سیستم به صورت مرتب ، قطعات سخت افزاری به ویژه سیستم خنک کننده را از شر تجمع آلودگی و کثیف شدن قطعات راحت می کند. در صورتی که آشغال و گرد و خاک در داخل فن جمع شود، این قسمت نمی تواند لپ تاپ را خنک کند. به همین جهت بهتر است هر چند ماه یک بار برای سرویس لپ تاپ خود اقدام نمایید.
یکی از مراکز معتبر در این حوزه، نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس در کرج می باشد که می توانید برای سرویس لپ تاپ ایسوس خود و رفع مشکلات دیگر نرم افزاری و سخت افزاری همچون تعمیر کارت گرافیک، تعویض کارت گرافیک، سرویس لپ تاپ ایسوس و... به آن مراجعه نمایید. مرکز نمایندگی لپ تاپ ایسوس در کرج بهترین خدمات در این حوزه را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می دهد.