سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تمیز کردن کول پد لپ تاپ های ایسوس

کول پد لپ تاپ ایسوس

کول پد یکی از لوازم جانبی لپ تاپ بوده که وظیفه آن، کمک به خنک سازی سیستم است. همان‌طور که می‌دانید عملکرد لپ تاپ به گونه ای است که در صورت کارکرد قطعات، سیستم داغ کرده و برای جلوگیری از آسیب دیدگی و سوختن قطعات سخت افزاری آن و همچنین عدم بروز اختلالات نرم افزاری باید از وسایلی برای خنک سازی آن استفاده کرد. داغ شدن لپ تاپ شما می تواند آسیب های جبران ناپذیری به قطعات مختلفی چون رم، سی پی یو، هارد، کارت گرافیک و... وارد می‌کند که در صورت آسیب دیدگی شما مجبور به تعمیر یا تعویض قطعات ذکر شده می شوید و برای جلوگیری از بروز این مشکلات و همچنین هزینه‌های زیادی که می‌تواند در بر داشته باشد، باید از سیستم های خنک کننده استفاده کنید.
البته داخل لپ تاپ، فن هایی برای خنک کردن قطعات در نظر گرفته شده تا گرمای قطعات سخت افزاری به ویژه سی پی یو را از دستگاه خارج کند، اما این فن ها به تنهایی پاسخگوی گرمای زیاد لپ تاپ در حین استفاده نیستند و پس از گذشت مدتی قطعات لپ تاپ باز هم دچار آسیب دیدگی می شوند. به همین منظور فن های جداگانه برای خروج گرما و همچنین ورود هوای تازه به داخل لپ‌تاپ ارائه شده اند که استفاده از آنها سلامت لپ تاپ شما را در این زمینه تضمین می‌کند.
همانطور که گفته شد کول پد ها وسیله هایی برای خنک سازی قطعات لپ تاپ هستند که علاوه بر خروج گرما سبب ورود هوای تازه به داخل لپ‌تاپ نیز می‌شوند. این هوای تازه از طریق کول پد تامین می شود. در واقع پایه های کول‌پد سبب ایجاد فاصله بین لپ تاپ و سطح زیرین می‌شود. طراحی پایه های کول پد و ایجاد چنین فاصله ای به منظور جذب هوای تازه و هدایت آن به داخل لپ تاپ و در نهایت خنک سازی قطعات صورت گرفته است.
اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هوای وارد شده به لپ‌تاپ به خصوص اگر دارای گرد و غبار زیادی باشد، می‌تواند ذرات مضری را به داخل فن منتقل کند که در نهایت سبب کثیف شدن کول پد لپ تاپ و عملکرد نامناسب آن می شود.
به همین منظور بهتر است هر چند وقت یک بار کول پد لپ تاپ خود را تمیز کرده تا پیش از آسیب دیدگی و از کار افتادگی مانند روز اول وظیفه خنک سازی سیستم شما را به خوبی انجام دهد.

آموزش مراحل تمیز کردن کول پد لپ تاپ ایسوس در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس در کرج

ابزار ابتدایی برای انجام این کار، یک پیچ گوشتی ساده بر اساس نوع پیچ های وسیله‌ ی شما می باشد. ابتدا کول پد را پشت و رو کنید. پشت کول پد پیچ های زیادی مشاهده می کنید که سبب اتصال قاب پشتی به سیستم اصلی شده است. این پیچ ها را به ترتیب با پیچ گوشتی باز کرده و در نهایت قاب را به آرامی از کول‌پد جدا کنید. توجه داشته باشید که پیچ ها را در هرجایی رها نکرده و آنها را در مکانی مناسب قرار دهید تا پس از اتمام کار دوباره آنها را متصل کنید. 
پس از باز شدن قاب فن و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. سپس با یک فرچه به آرامی فن را گردگیری کرده و پس از آن با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. دقت کنید در تمیزکاری فن خود، ازمایعات زیادی استفاده نکرده تا کول پد دچار آسیب نشود. بعد از اتمام مراحل تمیزکاری قاب را دوباره با پیچ گوشتی به کول‌پد متصل کنید.